donderdag 22 juli 2010

vrijheid

Een paar dagen terug kregen we het over herinneringen van longboarden. Ik bekende dat er een dagje is waar ik nog vaak aan terugdenk, een dagje Wageningen.
Ik ken Wageningen niet goed, maar Renze mijn trouwe team-buddy wel. Er is daar een weg die flauwtjes afloopt tot het centrum, breed, lekker asfalt, veel kruispunten met stoplichten, enfin je kent het type weg wel, ideaal voor trafic bombing. En dat is precies wat we deden; full speed door het verkeer raggen, dancen, sliden... je kent het wel, soms zijn er van die dagen waarop alles lukt, iedere weggebruiker clementie met je heeft en je energie niet op kan.
op het moment dat je daar door het verkeer aan het razen bent kan je niet nadenken over iets anders dan je board en het verkeer, maar als je ook daar niet meer bij stilstaat maar alles alleen nog op gevoel doet ervaar je pas vrijheid!

woensdag 21 juli 2010

Paris 180mm review

Wie kent ze niet, de paris trucks. gewoon een reversed kingpin truck, 50 graden baseplate, net als de randal II. Het is voor zijn specificaties een zeer direct truckje, directer dan de randal II (50 degrees 180mm). Ze zijn niet heel vergevingsgezind, zit je fout dan zal je het weten ook, maar dat is natuurlijk de keerzijde van een directe truck.

Wat mij opvalt aan de truck is dat hij met hogere snelheden nog steeds redelijk lekker functioneerd, en dat je zelfs met 30+ km/u nog stabiliteit genoeg hebt om boardwalks etc. te doen. Bij mij werden ze rond de 55km/u wobly en harder dan 65km/u ben ik er niet mee gegaan. Ik denk dat je er prima nog harder mee kan, maar ik had ze afgesteld op mijn 150 bongo rens dancer. Wel ben ik van mening dat je deze truck niet moet kopen om er die snelheden op te rijden, dan zijn er gewoon betere keuzes. Mocht je het meeste uit je paris willen halen qua snelheid flip dan de hanger, want dan komt de bushing onder grotere druk te staan en sta je een klein beetje dichter bij de grond (wel even oppassen voor wheelbites). Dit geeft wel meer slijtage aan de bushing, ehm tja voor iedereen die dat een probleem kan vinden.

afhankelijk van je snelheid, je wielen en board kan je ze snel genoeg insturen om dikke slides te planten.

hij is relatief licht, wat door de meeste rijders als positief wordt ervaren.

doorgaans voel ik goed wat mijn board aan het doen is en hoe de truck stuurt enzo, en kan dan ook de fabel uit de lucht helpen dat de raw/raw versie beter zou sturen dan de versies met een verf laagje.

wat een nadeel aan de truck is, is dat deze vrij snel banana gaat.

even alles op een rij:
-licht
-blijft lang stabiel
-hoog
-ideaal voor dansen en cruisen
-trekken snel krom
-normale prijs: 60,- per set

dancing with the stars 3

Het was weer schitterend, we hebben twee dagen gefeest. Door heel zwolle gereden, veel truken gemaakt, en nog geskimboard ook! Het was super gezellig, maar dat mag ook wel want in totaal hebben in de 70 man het evenementje meegemaakt (verdeeld over de twee dagen). Hier zijn een paar foto's en een filmpje, er komt waarschijnlijk nog wel meer, maar dit voor nu.

Dancing with the stars is georganiseerd door de boardfather



filmpje van Bart

Dancing with the stars 3 from sam batink on Vimeo.


deze foto's van Default49


foto's van Roos


lostsouls kwam met deze foto's onder andere met de jongste deelnemer op een skimboard.
Meer manualMeer manualGa zo maar doorManual

dinsdag 20 juli 2010

autovrije zondag in brussel 19 sept. 2010

Het is weer zover, Zondag 19 September is er een autovrije zondag in brussel. zelf ben ik er helaas nog nooit bij geweest maar het moet garant staan voor goede sessies!

maandag 19 juli 2010

het eerste bericht is er dan

Geen bericht is goed bericht dus vanaf hier gaat het alleen bergafwaards.
Nu treft het dat longboarders daar doorgaans geen problemen mee hebben, en proberen we deze trend door te zetten. op deze blog willen we hardware reviews, how-to's en informatie over meets posten. ook laten we hier weten what we're up to met de boardfather en af en toe een tale from the scene... blijf dus lekker checken!